Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Μη γίνετε εκπαιδευτικοί, αν δεν αγαπάτε το επάγγελμά σας

front
Στην αρχή του ακαδημαϊκού μου έτουςπαρατήρησα μερικούς πρωτοετείς φοιτητές να παρουσιάζουν μια σύγχυση μεταξύ της απλούστευσης των αλγεβρικών εκφράσεων και την επίλυση αλγεβρικών εξισώσεωνΧρειάστηκαν μόλις 15 λεπτά για να φτάσω στη ρίζα του προβλήματοςδεν καταλάβαιναν την έννοια της ισότητας. Ξέρετετον πανταχού παρών και φαινομενικά καλοήθηφίλο μας"=". Και τότε είδα το ίδιο πρόβλημα σε ορισμένους δευτεροετείς φοιτητέςκαι, στη συνέχεια, ακόμη και σε μικρούς μαθητές.

Το πρώτο μου ένστικτο ήταν να αναρωτηθώ αν ίσως είχαν μια μαθησιακή δυσκολία κάποιου είδους που κατάφερνε να τουςπαρεμποδίσει όλα αυτά τα χρόνια από την κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών. Στη συνέχεια, όμως είδα ότι διάβαζαν μιαχαρά, έγραφαν μια χαράμέτραγαν μια χαρά ... ναι αλλά τι συνέβαινε όμως;
Λοιπόνείμαι διατεθειμένος να πιστεύω ότι αν ένας έφηβος που μπαίνει στο γυμνάσιο δεν καταλαβαίνει το σύμβολο της ισότητας,ορισμένοι πιστοποιημένοι "δάσκαλοιεκεί έξω τους έχουν κάνει ένα μεγάλο, ένα μνημειώδες κακό (και συνεχίζουν να το κάνουνσε πολλά άλλα παιδιά).
Λένε ότι χρειάζεται ένα χωριό για να μεγαλώσει ένα παιδίΑν οι γονείς / κηδεμόνες είναι οι αρχηγοί του χωριούοι εκπαιδευτικοίτότε κατατάσσονται στην δεύτερη θέση ιεραρχίας όσο αφορά την επιρροή τους στα παιδιά, με γνώμονα πάντα το πόσο πολύ χρόνο ξοδεύουν τα παιδιά στο σχολείοΤο παιδί μιας μέσης Αμερικανικής οικογένειας ξοδεύει 1.260 ώρες στο σχολείο ετησίωςΟι εκπαιδευτικοί απλά δεν έχουν την πολυτέλεια να μην νοιάζονται για τη δουλειά τους.
Καλάίσως μπορούν να αντέξουν τη δουλειά τους. Αλλά όμως τα παιδιά δεν μπορούν να αντέξουν να έχουν δασκάλους που διεξάγουν ημιτελή μαθήματαΟι γονείς δεν μπορούν να αντέξουν να έχουν τα παιδιά τους εκτεθειμένα σε ένα απαίσιο πρότυπο ρόλου κάθε μέραΚαι η κοινωνία μας δεν μπορεί να αντέξει τα αποτελέσματα των αιθουσών διδασκαλίας, που τρέχουν  νωχελικά και μηχανικά.
Ως δάσκαλοιδεν μπορείτε να έχετε την πολυτέλεια να μην σας αρέσει η δουλειά σαςΥπάρχουν πολλές άλλες θέσεις εργασίας, όπου μπορείτε να υπερέχετε χωρίς να είστε ιδιαίτερα λάτρης των καθηκόντων σαςΑυτό συμβαίνει επειδή τα φύλλα του Excel και οι διαφάνειες του Powerpoint δεν πρόκειται να καταστραφούν, γιατί τα έχετε πληκτρολογήσει σε μια ώρα, όταν έπρεπε να το είχατε κάνει σε τρειςΜπορείτε να εκτυπώσετε πάντα ένα νέο σύνολο, αν ας πούμε χυθεί καφές σε όλα αυτά που περιέχονται στους δερματόδετους φακέλους σαςκαι οι πελάτες σας απλά δεν θα καταλάβουν τι συνέβηΌμως, τα παιδιά και οι έφηβοι είναι ανθρώπινα όνταΜπορείτε να αφήσετε μόνιμα τα αποτυπώματά σας στο μυαλότους χαρακτήρες, τα ιδανικά, τις αξίεςτις φιλοδοξίες τους και γενικά σε ολόκληρη τη ζωή τους.
Για κάθε αφοσιωμένο στις ασχολίες του δάσκαλο εκεί έξωενδέχεται μερικοί από αυτούς να είναι κακοί μόνο και μόνο επειδή δεν είναι ιδιαίτερα προικισμένοι στη διδασκαλίαή επειδή βαρύνονται από ένα γραφειοκρατικό και μή υποστηρικτικό σύστημαΑυτά είναι λυπηράκαι θα πρέπει οπωσδήποτε να καθοριστούναλλά το πιο τρομακτικό ερώτημα είναι το εξήςγια κάθε δάσκαλο πουκάνει μια καλή και διεξοδική δουλειάπόσοι άλλοι είναι τεμπέληδες με τίτλο και αδιάφοροιΔεν νομίζω ότι υπάρχουν επίσημα στατιστικά στοιχεία για αυτόκαι θα ήθελα πολύ να βρω την απάντηση οπουδήποτε.

Είχαμε ένα καθηγητή Ιστορίας που καθόταν στο πολυτελές γραφείο του, ενώ εμείς αντιγράφαμε τις σημειώσεις από την οθόνη.Δεκατριών χρονών αποφάσισα ότι μισούσα την ιστορία και ότι ποτέ δεν θα επέλεγα άλλη κατηγορία της ιστορίαςΤότε υπήρξεένας δάσκαλος Οικονομικών που έριξε τα μάτια του στις ερωτήσεις μαςπου με έκανε να προσδιορίσω το πότε δεν πρέπει νακάνω μια ερώτηση στην τάξηΑλλά ήμουν τυχερός που ο αριθμός των καλών δασκάλων αντιστάθμισαν τον αριθμό των κακών, και έτσι βγήκα συνολικά απόλυτα ικανοποιημένος.

Ελπίζω ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί αγαπούν τη δουλειά τουςΤι σημαίνει να αγαπάει κάποιος τη δουλειά του στο πλαίσιο της διδασκαλίαςΔεν σημαίνει ότι πρέπει απλά να αισθάνεται σαν τον ήλιο και τα ουράνια τόξα όλη την ώρακαθώς το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι προφανώς δύσκολο έργο με πολλά σκαμπανεβάσματαΕγώ δεν έχω (ακόμη) μεγάλη εμπειρία στον τομέα της εκπαίδευσηςαλλά πιστεύω ότι αν κάποιος αγαπά τη δουλειά του έρχεται και αυτό σε συνδυασμό με τα ακόλουθα:
1. Αναγνωρίζοντας την ευθύνη και το προνόμιο ότι θα πρέπει ένας δάσκαλος να σχεδιάζει τη ζωή του με τους μαθητές του.
2. Αναγνωρίζοντας την αξία ότι το κάθε νεαρό άτομο βοηθά τη διδασκαλία σε καθημερινή βάση.
Και φυσικάενεργώντας και αποφασίζοντας ο εκπαιδευτικός βάσει αυτών των αναγνωρίσεων.

ΛΙΑΚΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, Φιλόλογος  
δημοσιευμένο στο σάιτ xenesglosses.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου