Η Συμβουλή της Ημέρας: Όλα τα Ονόματα.
Και εκεί που νομίζεις πως τα έχεις κάνει όλα (βρήκες εξάλλου τους χαρακτήρες σου, την πλοκή σου, το ύφος σου, το αγαπημένο σου χρώμα στυλό) καταλαβαίνεις ξαφνικά πως κάτι λείπει!
Πως τον έλεγες εκείνον μέχρι τώρα; Ήρωας νο.8; Έλα που τώρα πρέπει να του δώσεις και όνομα...
Δεν πρέπει να προσπερνάμε εύκολα το ζήτημα τον ονομάτων γιατί αυτά είναι που φέρνουν πιο κοντά την ιστορία με τον αναγνώστη. Ένα όνομα σωστό πάνω από λάθος κεφάλι μπορεί και να φταίει που κάποιος έκλεισε το γραπτό μας πριν το δεύτερο κεφάλαιο.
Στο πρώτο μέρος αυτής της ανάλυσης, θα δούμε όλα όσα χρειάζοντε να παίρνουν όνομα μέσα σε μια ιστορία και γιατί.
1. Οι Ήρωες
Φυσικά. Δεν έχεις πρωταγωνιστή αν δεν ξέρεις πως τον λένε, εκτός και αν θες να τον φωνάζεις "τύπο" "άντρα" "κοπέλα" και τα λοιπά για το υπόλοιπο του γραπτού σου. Μπορεί να έχουν ολόκληρο ονοματεπώνυμο ή και κάποιο παρατσούκλι, τίτλο ή παραδειγματικό επίθετο. Π.χ Κωνσταντίνος Μαγιόπουλος, Παπα-Βαρεμάρας, Δούκας Ντάνκαν ή Σβέρι ο Τρομερός.
2. Οι Χώρες, Πόλεις κλπ
Φανταστικά ή πραγματικά, τα μέρη όπου διαδραμματίζεται η πλοκή θα πρέπει να έχουν ονόματα. Στα αλήθηνά μέρη καλό είναι να κάνεις μια μικρή έρευνα για την γεωγραφία και το τοπικό τοπίο, διότι καταρράκτες δεν υπάρχουν στο Παρίσι, ούτε μπανανιές στο Λονδίνο!
3. Τοπογραφικά σημεία
Αυτά μπορεί να είναι βουνά, ποτάμια, πεδιάδες, λίμνες και τα λοιπά. Δεν είναι απαραίτητο να ονομάσεις κάθε αγρόκτημα και βάλτο, όμως τα βουνά και οι παραλίες που μπλέκοντε στην πλοκή, αξίζουν το όνομά τους.
4. Αντικείμενα
Διάφορα μπορεί να είναι αυτά και για κάθε είδους ιστορία, διαφορετικά. Για περιπέτειες φαντασίας, θα υπάρχουν σπαθιά, τόξα, αρματωσιές και θρυλικά κοσμήματα, το καθένα με το δικό του στιβαρό και πομπώδες όνομα όπως Αντεροβγάλτης, Γερακίσιο Μάτι, Δρακοτόμαρο, Άστρο της Θάλασσας, αντίστοιχα. Για μυστηρίου ιστορίες, μπορεί να είναι το πιστόλι κάποιου διάσημου, κατά συρροή δολοφόνου ή του διαμαντιού που εξαφανίστηκε. Και άλλες πολλές, μπορεί να είναι ένα κρασί εκλεκτό ή ο,τιδήποτε άλλο φαντάζεστε.
5. Μέσα Μεταφοράς
Είναι άπειρα τα παραδείγματα: Κιτ, Κατσαριδάκι, Τόμας το τραίνο, Μπάτμομπιλ. Παντού θα βρεις οχήματα με χαρακτήρα. Όμως δεν είναι όλα φανταστικά, τα πλοία και τα αεροσκάφη έχουν ονόματα, η μοτοσυκλέτα ενός ραλίστα, ή το πατίνι του πιτσιρικά. Επίσης, και τα διαστημόπλοια είναι προικισμένα με όνομα.
6. Ζώα
Κυρίως σε παιδικές ιστορίες θα δούμε αράχνες, γουρουνάκια, αγελάδες και τα λοιπά, με πολύ ζωηρά ονόματα. Το πιο συνηθισμένο είναι το άλογο, ο σκύλος και η γάτα, γιατί ουσιαστικά ακούνε στο όνομά τους.
7. Βασίλεια, Κάστρα και άλλα παρόμοια
Για τους φίλους με ζωηρή φαντασία, μια ανακοίνωση: Δεν είναι πάντα το πιο περίπλοκο και το πιο καλό. Το Βασίλειο του Θαμπού Ανατέλοντος Ηλίου θα έκανε το βασιλιά να θέλει να παραιτηθεί των αξιωμάτων του, μόνο για να μην χρειάζεται να το λέει! Για αυτό με προσοχή να βαδίζουμε στα μονοπάτια της υπερβολής.
8. Εποχές, Ημέρες, Έθιμα
Καλά είναι τα original αλλά ακόμα και αυτά πρέπει να τα γνωρίζουμε καλά, ιδίως όταν ανήκουν σε ξένη κουλτούρα ή έθνος. Είναι κρίμα να εκτεθεί κανείς περιγράφοντας ανακρίβειες. Μπορείς βέβαια να σκαρφιστείς δικά σου έθιμα, ακόμα και εποχές ή φυσικά φαινόμενα.
9. Πρωτότυπα
Όταν δημιουργείς από το μηδέν ιδέες έχεις τη δύναμη στα χέρι σου. Γράψε για πρωτάκουστες ασθένειες, πλάσματα που δεν ξέρει κανείς, υπόγεια εδάφη και φυσικά φαινόμενα στο κενό του διαστήματος. Κανείς δεν θα τα ξέρει, γιατί δεν υπήρχαν μέχρι που τα έφτιαξες εσύ. Ονόμασε τα έτσι ώστε να τα αναδεικνύεις και να τραβάς την προσοχή και τον ενθουσιασμό.
Έτσι λοιπόν βλέπουμε πόσες πολλές είναι οι λεπτομέρειες σε ένα γραπτό που χρειάζοντε ονόματα. Λίγο πολύ όλοι καταλαβαίνουμε το ΓΙΑΤΙ πρέπει να τα ονομάζουμε. Στο Δεύτερο Μέρος θα δούμε το ΠΩΣ το κάνουμε αυτό σωστά, για να έχουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα, ανάλογα με το είδος της ιστορίας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου